Skip Navigation LinksBlog

​​​​Blog​
11 juni 2021

Windex versus Salesforce

​Leden zijn ontzettend belangrijk voor een vereniging. Je wil contacten leggen, relevante informatie sturen, bijeenkomsten organiseren of bijvoorbeeld contributie factureren. Vanzelfsprekend is een goed en efficiënt ledenbeheer hierbij van belang. Het juiste CRM-systeem biedt dan de oplossing. Zo lukt het bovengenoemde processen te automatiseren en efficiënter in te zetten.
Er bestaan talloze CRM-systemen. Van de meer generieke systemen (bijvoorbeeld Salesforce en HubSpot) tot systemen voor specifieke branches. Elk systeem kent zijn of haar eigen specialiteit. Zo is WindexCC speciaal ontwikkeld voor en door verenigingen.

Is jouw vereniging ook op zoek naar een goed CRM-Systeem? Maar zie je door de bomen het bos niet meer? Lees dan gauw verder. Hieronder vergelijken we WindexCC met Salesforce, één van de generieke CRM-systemen.

Relaties

  • WindexCC: Voornamelijk gericht op dwarsverbanden en de communicatie van, naar en tussen relaties. Het gaat dan om personen met meerdere functies binnen organisaties en andere gremia, zoals besturen en commissies. Zo kun je eenvoudig contacten leggen tussen personen uit diverse functies.

  • Salesforce: Voornamelijk gericht op 1-op-1 relaties en communicatie met contactpersonen van bedrijven. Daarnaast kun je bestaande en potentiële klanten vastleggen in het systeem. 

Producten en Diensten

  • WindexCC: Gebaseerd op langdurige lidmaatschappen, abonnementen en andere individuele of collectieve dienstverlening. Met WindexCC wordt de ‘toegevoegde waarde’ van de vereniging eenvoudig in kaart gebracht. Bijvoorbeeld: gebruikte diensten of leden-voordeel (zoals een tankpas) per lid. Er is geen extra betaalde koppeling vereist.

  • Salesforce: Gebaseerd op artikelen verkoop op dienstverlening. Een externe koppeling is vereist om meer inzicht te verkrijgen.

Vereniging specifieke zaken

  • WindexCC: Organiseer bijeenkomsten in alle soorten en maten. Van vergaderingen tot een congres of event. Dit maakt standaard deel uit van de software.

  • Salesforce: Het organiseren van bijeenkomsten is enkel mogelijk met een externe koppeling. Dit maakt het proces relatief complexer en duurder.

Additionele Functionaliteiten

  • WindexCC: Allerlei additionele functionaliteiten die van belang zijn voor een vereniging zijn standaard ingebouwd. Denk aan: Contributiefacturering, grondslag enquêtes, inzichtelijk maken van toegevoegde waarde per lid en inzicht in het gebruik van ledenvoordeel.

  • Salesforce: Additionele functionaliteiten voor verenigingen zijn niet standaard aanwezig. Maatwerk of specifieke inrichting met extra koppelingen zijn dan noodzakelijk.

Selfservice

  • WindexCC: Leden hebben zelf de mogelijkheid om hun ledenprofiel in te stellen op basis van persoonlijke voorkeuren en interesses (in ‘Mijn Omgeving’ op de website). Deze omgeving is standaard geregeld en stelt leden in staat relevante informatie op te halen en te delen, contact te leggen met andere leden, interesses aan te geven en verenging specifieke zaken te regelen. 

  • Salesforce: Een koppeling met een specifieke website is noodzakelijk. Dit brengt vaak extra kosten met zich mee.

Ontdek wat WindexCC voor jouw vereniging kan betekenen. Neem vrijblijvend contact met ons op en vraag naar de mogelijkheden. Het team van Windex staat voor je klaar!